reklama

Zápisky o zvieratkách - včera Pí zomrela

Bola maličká a chorá a pamätám si, ako som ju (na chvíľku) ako šteniatko strčila do trojlitrovej zaváraninovej fľaše, lebo som ju tak chcela odfotiť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Zrazu som si spomenula na svoje šteniatka a zamyslela som sa, koľko z nich ešte žije...

(Myslím z tých, ktoré som predala...)

A potom som si uvedomila, že raz tu už nebude žiadny môj psík, o ktorom by niekto mohol povedať: toho mám od Mati.

A hneď na to som si uvedomila, že raz tu nebudem ani ja a neprejde veľa času a tiež si na mňa nikto nespomenie...

A tak som si predstavila dlhú, šíru savanu rozprestierajúcu sa od obzoru po obzor, nad ktorou nízko visia obrovské oblaky. Po nej sa preháňa vietor a roztrubuje na všetky strany: Maťa umrela... Maťa umrela...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Maťa? Aká Maťa? Pýtajú sa listy trávy, na ktorých vietor preberá ako na strunách lutny.

No predsa tá, čo chovala psov... šumí vietor.

Psov? Čo sú to psi? Pýta sa tráva a zvedavo nakláňa končeky svojich listov na jednu stranu, ako malé deti hlavičku...

Psi... no, to sú... zauvažuje vietor, ale keďže je tak trochu do vetra, rýchlo opustí myšlienky na mŕtvu Maťu a rozbehne sa nekonečnou savanou vpred...

A milióny stebiel zelenej trávy si šepoce a ševelí od jedného listu k druhému...maťa... psi... a snažia sa predstaviť si niečo, čo si nikto nepamätá a nedokáže si vybaviť...

PS - Pí bola sučka maltézskeho psíka, ktorá sa narodila s poškodeným srdiečkom. Robo mi radil, aby som ju nikomu nepredávala, lebo: ...sa nedožije ani pol roka a keď im zdochne, budú iba smutní...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj ja budem smutná, keď mi umrie, oponovala som, ale potom som ju dala Miške a vďaka jej láske a starostlivosti (a láske a starostlivosti jej detí) sa Pí v šťastí dožila deviatich rokov... A osud to zariadil tak, že jej choré srdiečko statočne bilo až dokonca a nebolo príčinou jej smrti... Jej dlhý život bol z medicínskeho hľadiska zázrak...

Martina Tóthová

Martina Tóthová

Bloger 
  • Počet článkov:  176
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som veterinárna sestra. Zvieratá sú mojou láskou, a preto ma práca napĺňa uspokojením. Mimo práce sa venujem svojim zvieratkám a občas aj cudzím - ako výcvikárka. v poslednej dobe svoje kynologické skúsenosti využívam aj pri písaní kníh o molossom, dogovitých a pastierskych plemenách - vyšli mi dve knižky - knižka o šteňati (máme doma štěně)a o výchovných problémoch (nie len) molossoidných plemien psov,dokončujem knihu o správnom kŕmení psov. čitatelia blogu sa na mňa môžu s prípadnými problémami, ktoré s týmito úžasnými psíkmi majú, obrátiť, rada im pomôžem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu