reklama

Zápisky o zvieratkách a ľuďoch – hrrr na ne!

Milí moji priatelia, známi, aj menej známi. Rada by som vám napísala svoj názor. Na rovinu vravím, že nie som ani psychológ, ani štátny orgán, ani nijako inak kompetentná, je to môj čisto subjektívny názor. .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 Áno, idem písať o dvoch pubertiačkach, ktoré v Palárikove utĺkli na smrť dvoch psov. Nie je to správne, ani keby ich dali utratiť humánne. (Psov si mali vychovať, alebo oddeliť od hydiny, ale toto nie je témou môjho príspevku). Tá vlna protestov a ..."nepokojov", čo sa zdvihla je na jednej strane pozitívna, lebo nám nie je osud zvierat ľahostajný, no na druhej strane vo mne vyvoláva rozpaky a poviem pravdu - aj odpor. Tie nadávky: kurvy! skapte! Zabijem vás, keď vás stretnem!... sú otrasné a nemiestne! V takých chvíľach uvažujem, či Slovensko nepatrí skôr na Balkán či do Ázie, ako do stredu Európy, ktorá sa hrdí tým, že ako prvá (alebo aspoň jej časť) priniesla svetu demokraciu. Som presvedčená, že keby sme žili niekde v Pakistane, tak isto tie dievčatá dav zlynčuje. (...možno nie, moslimovia pokladajú psov za nečistých, keby sme žili v Pakistane, bolo by nám to fuk...) Keby sa to stalo za mojich detských čias, otec tých dievčat by ich zmastil remeňom, že by si týždeň nesadli. Mama by ich psychicky (na poučenie) týrala - a verte, že mami to - keď chcú - dokážu dokonale. Priatelia by ich "exkomunikovali", v škole by ich verejne postavili na pranier, znížili známky zo správania a vôbec celá spoločnosť by im dala najavo, že urobili niečo, čo sa proste nerobí. A som presvedčená, že by to už nikdy neurobili a celý život by sa za svoj čin hanbili. Ibaže takto v nich agresívne poznámky vyvolávajú obranno (útočný) postoj a možno to bude napokon polícia, ktorá ich bude musieť pred "rozvášneným davom" chrániť. A tak sa z vinníčok stanú obete. A nič sa nevyrieši.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A viete, čo mne pripadá najviac smutné? Poznám "X" prípadov, kedy veterinár predal množiteľovi "vitamín T" - teda "uspávaciu" látku (ako pekným eufemiznom hovoríme tomu, keď nejaké zviera zabijeme), a tí svoje „nepotrebné“ exploatované nevinné tvorčeky zabíjajú rovnako kruto, ako ony dievčatá tých dvoch psíkov - nie síce kladivom do hlavy (aj keď mnohí z nich práve tak), ale T 61-tkou rovno do pľúc, ktoré následne skolabujú a zviera sa pri plnom vedomí zadusí - trvá to 5 – 10, dakedy i viac minút... A poviem vám, je to rovnako krutá smrť - ak nie ešte horšia, ako rana kladivom do hlavy (pretože pri tej je aspoň aký taký predpoklad, že zviera stratí vedomie). Nikoho som však nevidela protestovať proti veterinárom - "hajzlíkom" a nadávať im verejne, že: " ak sa to dozviem, tak ťa obesím na kandeláber"... ani písať rozvášnené odkazy superha..zlom množiteľom, ktorí za svoj život umučia a skántria dakedy i stovky nevinných psích životov, ktoré najprv roky psychicky i fyzicky deptajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechcem tvrdiť, že by mali ostať dievčatá nepotrestané, hoci popravde si myslím, že sa im v našom štáte nič nestane. V správach síce vraveli, že: „za tento skutok im hrozí väzenie až na dva roky“, ale silne pochybujem, že obe niekedy uvidia basu z vnútra. (Teraz sa mi natíska otázka, že ak by ich skutočne súd odsúdil a išli by do basy povedzme hoc len na jeden rok, tak by to pre mňa bolo... „čudné“, pretože za zabitie človeka sa v našom štáte bežne udeľujú podmienky a za zabitie psa by bola basa „natrvrdo“.)

Ibaže už som odbočila od svojej pôvodnej témy. Uvedomila som si, že práve v takýchto „vyhranených“ situáciách sa ukáže naša pravá a neskrývaná povaha, ktoré má aj v dvadsiatom prvom storočí k starogréckej demokracii veľmi veľmi ďaleko... Možno oných 2500 rokov...

Martina Tóthová

Martina Tóthová

Bloger 
  • Počet článkov:  176
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som veterinárna sestra. Zvieratá sú mojou láskou, a preto ma práca napĺňa uspokojením. Mimo práce sa venujem svojim zvieratkám a občas aj cudzím - ako výcvikárka. v poslednej dobe svoje kynologické skúsenosti využívam aj pri písaní kníh o molossom, dogovitých a pastierskych plemenách - vyšli mi dve knižky - knižka o šteňati (máme doma štěně)a o výchovných problémoch (nie len) molossoidných plemien psov,dokončujem knihu o správnom kŕmení psov. čitatelia blogu sa na mňa môžu s prípadnými problémami, ktoré s týmito úžasnými psíkmi majú, obrátiť, rada im pomôžem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu