reklama

Zápisky z veteriny – zase trochu o nás

V práci je veľa ľudí, a tak vybavujem čo sa dá. Ja chcem iba odčervovacie tabletky. Ohlási sa jedna pani. Poďte. Pozvem ju do vyšetrovne a zavriem dvere.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Klientka: (afektovane) jéééžiš, kto je to tam zavretý?!

Ja: psík.

Klientka: a prečo tak strááášne plače?

 Ja: je po operácii.

Klientka: (stále afektovanejšie) jéééžiši! chudáááčik! A to mu nemôžete niečo daaať?! (Konce slov „vykrúca“, ako chvost mopslíka.)

Ja: čo také?

Klientka: no nejakú tabletku! alebo injekciu!, alebo aspoň vodu!...

ja: (robím sa sprostá) akú tabletku?

Klientka: (tentoraz troška pohoršene) No, aby tak neplakal!

(od plaču? - moje zamyslenie)

Ja: už dostal všetko, aj od bolesti, nebojte sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klientka: Ale asi slabú!, keď tak plače!

Ja: Dostal všetko, čo mal, verte mi.

Klientka: No, ale tak by ste ho mohli aspoň utešiť! Nemôžem ho pohladkať?!!! (je to skôr rozkaz.)

Ja: nemôžete. Psík je po ťažkej operácii, preberá sa a kvíli skôr z "halušiek", ktoré má z narkózy, ako od bolesti.

Klientka: (ktorú som evidentne neuspokojila) No ale aj tak! Ja ich tak stráášne ľutujem, tie chudiatka! Najradšej by som ho aj tak pomojkala!...

... Po tomto nečakanom ... "predslove", som klientke predala odčervovacie tabletky a doslova násilím vytlačila z vyšetrovne, pretože bola zrejme pevne odhodlaná vyslobodiť to chúďa z mojich pazúrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vážení klienti. Verte, že nie sme v robote na to, aby sme (a teraz mi prepáčte ten hnusný výraz, ktorý ale občas používam) pred vami „exhibovali" (čiže sa verejne predvádzali a hladkali si svoje ego a ukazovali sa, akí sme úžasnolepí), ale preto, že sme sa rozhodli už kedysi dávno, (väčšina z nás ešte v útlom detstve) pomáhať zvieratám najlepšie ako vieme. Často je naša robota špinavá, smradľavá a doslova hnusná (a občas aj nebezpečná), ale viete čo?, nevadí nám to, lebo vždy za tým vidíme tvora, ktorému sme pomohli. A verte, že naozaj nepotrebujeme za chrbtom "policajtov", ktorí nám budú prikazovať čo máme, ako a kedy robiť. Alebo si skutočne myslíte, že každé zviera je u nás zavreté bez vody a jedla, vo vlastných výkaloch a v bolestiach v malej klietke a nám to robí radosť?!...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, ako ostatných kolegov, ale mňa to vaše ... mentorovanie a "napomínanie" uráža. Som presvedčená, že keby som bola fakt taká dementná, že by som sa nedokázala bez povelu zodpovedne postarať o zvieratko mi zverené do opatery, môj šéf by ma trinásť rokov nezamestnával.

Takže ak máte o našom počínaní a kvalifikácii pochybnosti, radšej navštívte iné veterinárne zariadenie. Ak ste s nami spokojní, nechajte nás v kľude robiť našu prácu. Ale áno, môžete byť zvedaví. Môžete sa pýtať. Väčšinou dovolím klientom sa aj pozrieť/pozerať - ak je to len trošku možné. Ale verte, že skutočne viem, čo robím, a ak niektorý z našich pacientov plače, nie je to tým, že by sme na neho zabudli, boli k nemu ľahostajní, či inak ho týrali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem za pochopenie...

PS – verte, že každý jeden ťažký pacient – zvlášť, ak mu nedokážeme pomôcť, zanecháva v mojom srdci hlbokú stopu bolesti a smútku. Vždy, keď mám čas, tak sa našim ustajneným pacientom venujem – nie len po ich fyzickej stránke (venčenie, upratovanie, kŕmenie či podávanie liečiv...), ale hlavne po psychickej. Láskam ich a hladkám. Mojkám a rozprávam sa s nimi. Utešujem ich. Brávam ich k nám do inšpekčky, aby neboli opustení. Občas si dlhodobo ustajnených pacientov berieme na víkendy domov...

... A napokon vám aj určitým spôsobom závidím. Vy prídete so svojím zvieratkom, a ak vám ho vyliečime, ste šťastní. Ale „mojimi“ zvieratkami sú všetci naši pacienti. A smrť „mojich“ zvieratiek ma hlboko zasiahne oveľa častejšie ako vás. A moje srdce je oveľa viac zjazvené, ako to vaše...

Pekný večer...

Martina Tóthová

Martina Tóthová

Bloger 
  • Počet článkov:  176
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som veterinárna sestra. Zvieratá sú mojou láskou, a preto ma práca napĺňa uspokojením. Mimo práce sa venujem svojim zvieratkám a občas aj cudzím - ako výcvikárka. v poslednej dobe svoje kynologické skúsenosti využívam aj pri písaní kníh o molossom, dogovitých a pastierskych plemenách - vyšli mi dve knižky - knižka o šteňati (máme doma štěně)a o výchovných problémoch (nie len) molossoidných plemien psov,dokončujem knihu o správnom kŕmení psov. čitatelia blogu sa na mňa môžu s prípadnými problémami, ktoré s týmito úžasnými psíkmi majú, obrátiť, rada im pomôžem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu