reklama

Zápisky z veteriny – keď práca neprináša potešenie

„Nedokážeš osemnásť hodín v kuse spať, ani jesť, piť, dokonca ani mať sex, ale dokážeš osemnásť hodín v kuse robiť, ak ťa tvoja práca baví!“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Túto vetu som občas pripomenula svojim chlapcom, keď boli malí a školopovinní. A dodala som, aby si vybrali takú prácu, ktorá im bude prinášať radosť a patrične sa na ňu (v škole) pripravovali...

Ja osemnásť hodín v kuse robiť môžem a ešte stále dokážem. Moja práca ma baví, aj keď nie vždy mi prináša potešenie – tak, ako aj v túto nedeľu...

...Ráno ma čaká pár hospitalizovaných pacientov... zo včera dvaja parézni – osemročná boxerka a hnedý psíček bližšie neurčitého veku a neznámeho mena – zrazilo ho auto, no vďaka dobrej duši Deniske sa dostal k nám. Prezlečiem sa a čistím im klietky, dávam ich do poriadku, jesť, piť... čo treba. Prihováram sa im, hladkám, umývam, presviedčam ich, že všetko bude OK...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cez hospic prechádza Dominika s ktorou slúžim a po pozdrave mi oznámi, že na hnedého psíka si mám dať pozor, lebo hryzie. Kto to povedal?! Nezdržím sa otázky. Má to napísané v prijímacom formulári. Práve preto formuláre nečítam! Odvetím. To psíča je také milé... neviem, čo dodať viac. Viem! Chcela by som, aby sme mu pomohli postaviť sa na nohy! Dominika mi ešte oznámi, že keď skončíme s prácou počas ordinačných hodín, budeme sa venovať im a podrobne ich vyšetríme.

 Deň nám uteká pri práci, ale nie je to tak, ako každý iný deň. Niekedy sa proste... „...výsosti, konštelácia Saturnu je v příznivém postoji s Lunou...“... bla bla bla... nepamätám si tie reči dvorného hvezdára v „cisárovom pekárovi“, jedno je isté – našej práci dnes osud nie je „příznivo“ naklonený...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prichádza 17 ročný chlapec čivavy s edémom pľúc, zlyhanou pečeňou aj obličkami... Jeho organizmus „prišiel na koniec svojej cesty“ a zlyháva... Nutne potrebuje infúzie na prečistenie krvi a zmiernenie otravy odpadovými látkami, ale pri edéme pľúc a chorom srdiečku by sme ho doslova utopili. Má pár ťažkých dní života pred sebou, Dominika navrhuje „dobrú smrť“ – majitelia ho chcú nechať zomrieť prirodzene. Tak im ešte vysvetlí, že sa im psíča v podstate utopí a aby predsa len skočili k svojmu lekárovi (keďže sú z ďaleka), keď už bude jeho stav na nevydržanie...

...Prichádza ďalší pacient – sučka bastardíka. Má o pár rôčkov menej, ako čivaviak, ale takmer na vlas rovnakú diagnózu. Majitelia sa rozhodujú, že sa s ňou doma rozlúčia a potom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Popoludní robíme snímky boxerke aj zrazenému bastardíkovi. Ten má zlomenú panvu, odtrhnutý väz, ale hlavne zlámanú (s posunom) chrbticu a pretrhnutú miechu... a tak ostáva jediné – zavolať Deniske, vysvetliť jej situáciu a držať ho za ruku, keď ho odprevádzate za „dúhový most“ (ako mnohí radi zvyknú vravieť. Ja som mojich vždy odprevádzala do Neba...)

Boxerka je na tom podobne. Nemá síce fraktúru chrbtice, ale štrukturálne zmeny na stavcoch sú také závažné a nezvratné, že poranenie, ktoré si doma skokom spôsobila, je neliečiteľné. A tak Dominika volá majiteľom, oznamuje... a robí znova to isté...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...A akoby to nebolo málo, v pondelok prichádza stafordík so zlyhaným srdiečkom. Držal sa na liekoch celý rok, ale pred mesiacom sa to „zlomilo“ a ide dole vodu – má ascites, opuchy, za mesiac stratil všetku svalovú hmotu, prestal jesť, je mu zle... Majitelia sa rozhodujú, že to je jeho posledné spustenie tekutiny z brušnej dutiny... Je mu strašne zle, cez to všetko sa drží zo všetkých síl hodinu a pol na nohách, kým mu vypustíme 5 litrov tekutín. Niekoľkokrát mi za ten čas „výdatne“ (no nežne) pooblizuje celú tvár. Opierame sa hlavami o seba a je mi smutno.

(neviem, čo dodať viac – tu je pár fotiek... pekný deň, priatelia...)

Maja chcela ísť stále domov. Bola u nás zmätená, no odovzdane čakala na majiteľov...
Maja chcela ísť stále domov. Bola u nás zmätená, no odovzdane čakala na majiteľov... (zdroj: MT)
...keď sme ju prijímali, nikto z nás netušil, že to tak smutne dopadne...
...keď sme ju prijímali, nikto z nás netušil, že to tak smutne dopadne... (zdroj: MT)
hnedý psíček...
hnedý psíček... (zdroj: MT)
...nemal ani meno...
...nemal ani meno... (zdroj: MT)
...nestihla som mu ani žiadne vymyslieť...
...nestihla som mu ani žiadne vymyslieť... (zdroj: MT)
...no pozrite do tých očí! - a že vraj hryzie!...
...no pozrite do tých očí! - a že vraj hryzie!... (zdroj: MT)
...snímka jeho chrbtice ("nezbite" ma za "kvalitu" tohto obrázku - nechcelo sa mi ho ukladať do počítača a kopírovať do telefónu, iba som odfotila obrazovku, ja viem, je to "barbarské" - ale vidíte, čo treba vidieť...)
...snímka jeho chrbtice ("nezbite" ma za "kvalitu" tohto obrázku - nechcelo sa mi ho ukladať do počítača a kopírovať do telefónu, iba som odfotila obrazovku, ja viem, je to "barbarské" - ale vidíte, čo treba vidieť...) (zdroj: MT)
stafordík s Dominikou...
stafordík s Dominikou... (zdroj: MT)
bol taký veľmi slabý, no držal sa statočne...
bol taký veľmi slabý, no držal sa statočne... (zdroj: MT)

Všetko to robíme s láskou, no bez radosti...

Martina Tóthová

Martina Tóthová

Bloger 
  • Počet článkov:  176
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som veterinárna sestra. Zvieratá sú mojou láskou, a preto ma práca napĺňa uspokojením. Mimo práce sa venujem svojim zvieratkám a občas aj cudzím - ako výcvikárka. v poslednej dobe svoje kynologické skúsenosti využívam aj pri písaní kníh o molossom, dogovitých a pastierskych plemenách - vyšli mi dve knižky - knižka o šteňati (máme doma štěně)a o výchovných problémoch (nie len) molossoidných plemien psov,dokončujem knihu o správnom kŕmení psov. čitatelia blogu sa na mňa môžu s prípadnými problémami, ktoré s týmito úžasnými psíkmi majú, obrátiť, rada im pomôžem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu